Výpovědní lhůta pro výpověď danou poskytovatelem z důvodů uvedených činí tři kalendářní měsíce a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém bylo písemné oznámení o výpovědi doručeno druhé smluvní straně. Uplynutím výpovědní lhůty pozbývá smlouva platnosti.
Poskytovatel může smlouvu vypovědět z těchto důvodů:
- jestliže uživatel hrubě porušuje své povinnosti vyplývající ze smlouvy. Za hrubé porušení smlouvy se považuje zejména: nezaplacení úhrady za ubytování a stravu, která je stanovena podle článku 8 odst. 1) smlouvy,
- jestliže uživatel i po opětovném napomenutí hrubě poruší povinnosti, které vyplývají z vnitřních pravidel domova: „Pravidel soužití“ (domácího řádu domova)
- jestliže nepříznivá sociální situace uživatele přestala být ve shodě s podmínkami okruhu osob poskytovatele a poskytovatel s ohledem na tuto skutečnost nemůže zajistit kvalitní poskytování služby
- jestliže došlo prokazatelně k takovým změnám zdravotního stavu uživatele, které vylučují poskytnutí sociální služby